- La Simfònica
- Discos
- Plataformes digitals
- Concerts
- Publicacions
-
FOTOS I VÍDEOS
-
Galeria d'imatges
- Concert solidari · Christmas for a new life
- Festival Vallviva 2024
- Concerts The Spirit of Christmas
- 125 Aniversari Col·legi de Farmacèutics de Barcelona al Palau de la Música
- Enregistrament The Spirit of Christmas
- Festival Vallviva 2023
- Concerts de presentació "Himnes del cor"
- Roda de premsa a l'Auditori de Girona
- Presentació del nou projecte
- Enregistrament del nou projecte
- Emociona't al Palau de la Música
- La SCCC torna als Festivals de Calonge
- Tossudament Llach al Palau de la Música Catalana
- Emociona't amb la SCCC · 25 Anys de Música Global
- Gala Premis Enderrock 2021
- La SCCC actua actua a la gala Premis Enderrock 2020
- Clàssics Enderrock 30 de novembre
- Clàssics Enderrock 29 de novembre
- Cançó d'amor i de guerra a Manresa
- Tossudament Llach a Calonge
- Més resultats
-
Galeries anteriors
- Llegendes del Pop & Rock 28/11/14
- Concert de Nadal a l'Atrium de Viladecans
- Llegendes del Musical 29/11/13
- Enregistrament CD 2013
- Auditori de Terrassa 19/04/13
- Llegendes del Cinema 30/11/12
- Enregistrament CD 2012
- Signatura del nou acord de la SCCC
- Amb Catalunya al Cor 26/11/10
- Inoblidables en Concert 20/11/09
- Concert al Palau de la Música
- Sardanes per al Món 21/11/08
- Enregistrament primer CD 2008
- Vídeos
-
Galeria d'imatges
- Premsa
- Contacte
- Inici>
- La Simfònica>
- Missatges institucionals>
- Paraules de Jaume Lleixà sobre Emociona't amb la SCCC - 25 Anys de Música Global
Paraules de Jaume Lleixà sobre Emociona't amb la SCCC - 25 Anys de Música Global
FA VINT-I-CINC ANYS
Segurament, al llarg del dia d’avui gairebé tots nosaltres hem fet servir el telèfon mòbil ja sigui per trucar, per llegir els missatges de whatsapp, per fer una foto, per mirar un vídeo de gatets, per escoltar música o per consultar el correu electrònic. Fa vint-i-cinc anys, gairebé tots nosaltres trucàvem de/a telèfon fix, enviàvem missatges per carta o fax, fèiem fotos amb càmera analògica, miràvem vídeos en VHS, escoltàvem música per la ràdio, en casset, vinil o CD, i no miràvem el correu electrònic des del mòbil, bàsicament perquè ni teníem correu electrònic, ni teníem mòbil.
Des dels anys vuitanta existia un debat intens sobre la qualitat de reproducció entre els partidaris del disc de vinil i els del CD. Mentre discutíem, la tecnologia ens va passar pel damunt en consolidar-se un nou tipus d’arxiu, l’mp3. De fet, ja existia des de feia uns anys però va ser precisament al 1995 que aquest nou format d’arxiu comprimit de so i la seva expansió a través d’internet pocs anys després, desencadenaria una revolució comercial que ens ha dut fins a on som avui.
Per situar-nos, fa vint-i-cinc anys es decidia la creació de l’euro com a moneda única europea, s’inaugurava Port Aventura, moria Ovidi Montllor, grups mítics com Van Halen, Scorpions i Queen treien nou disc, i més propers, Lluís Llach i Quico Pi de la Serra, també. Ja feia uns anys que despuntaven nous grups de rock català, que també presentaven nous discos aquell any: Lax’n Busto, Els Pets, Ja t’ho diré i tants d’altres.
I fa també vint-i-cinc anys, uns joves emprenedors van saber captar l’essència del que es veia a venir i van decidir crear la discogràfica Música Global, i dur-la i mantenir-la a la primera línia de l’edició i la distribució de música en català al llarg d’aquest darrer quart de segle.
La SCCC s’afegeix a la celebració d’aquests vint-i-cinc anys, fent-se seu el patrimoni acumulat per Música Global i compartint-lo amb tots vosaltres, ja sigui en concert, en vinil, en CD o en mp3. Per molts anys!
Jaume Lleixà - Director Tècnic de la SCCC
Patrocinadors de la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya:
La Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya
Font de l'Abat, 21 (St. Ponç de la Barca) - 17007 Girona
Tel. 972 214 658